Dondurulmuş gıda pazarı 25 milyarlık büyüklüğe ulaştı! Pandemi sonrası tüketiciler hazıra koştu

ÖNDER ÇELİK İSTANBUL –Pandemi, tüketim alışkanlıklarını da değiştirirken; hız, pratiklik ihtiyacı tüketiciyi dondurulmuş hazır gıdalara daha fazla yöneltti. Son üç yılda yaklaşık 25 milyar TL’lik bir pazara ve yüzde 85 penetrasyona ulaşan dondurulmuş gıda sektörünün en hızlı büyüyen kategorilerden biri olduğuna işaret eden Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç “Dondurulmuş gıdada ilk kez ‘En Sevilen Marka’ seçilen SuperFresh için 2024 yılı inovasyon ve iletişimde ‘ilk’lere imza attığımız bir yıl oldu. İnovasyon odağında yaklaşık 50 yeni ürünü tüketicilerle buluşturduk. SuperFresh, son üç yılda yüzde 50 tonaj büyümesi ve üç kat ciro artışının yanı sıra yıllık yaklaşık 8 milyon ile en yüksek hane erişimi ile liderliğini pekiştirirken kategorinin büyümesine katkı sağladı” dedi.

KİŞİ BAŞI TÜKETİM 6,8 KİLOGRAM

ABD’de dondurulmuş gıda tüketiminin kişi başı 50 kilogram, Avrupa’da 20-25 kilogram, Türkiye’de ise 6,8 kilogram olduğunu ifade eden Kerevitaş CMO’su Gülizar Öcal Doğan da sektörün Türkiye’de bu yıl yüzde 20 büyüdüğünü kaydetti. Pandemi sonrası tüketim alışkanlıklarındaki değişimlerin çok hızlı ilerlediğini anlatan Doğan, artan hız, kolaylık, pratiklik ihtiyacını dondurulmuş gıdaların kolay bir şekilde karşıladığını vurguladı. Doğan “Tüketiciler artık ‘bir soğan için gözyaşı dökmek istemiyorum’ diyor. ‘1 kilogram ıspanağı yıkamak için 20 litre su harcamak istemiyorum’ diyor. Hasat esnasında aracın üzerinde bezelyeler ayıklanıyor ve 3 saat içinde ayıklanmış bezelye temizleniyor, ambalajlanıyor ve hemen dondurularak tüketicilerimize gitmek üzere depolarda yerini alıyor. Paketi açtığınızda 3 saatlik hasat edilmiş bir ürünle karşılaşıyorsunuz. Biz pazardan en iyi ihtimalle 7-8 günlük bir ürün alabiliyoruz. 120’nin üzerinde tüketici ürünüyle dolaplardayız. Bu yıl daha önce hiç denemediğimiz yeni ürün çeşitleri de olacak. Biraz hazır yemeğe göz kırpan yeni kategorilere de giriyor olacağız” değerlendirmesini yaptı.

İlginizi Çekebilir:  Benzine zam! Akaryakıtta tabela değişiyor

ÜRÜNÜN YÜZDE 94’Ü KORUNUYOR

Dondurulmuş ürünlerle gıda kaybının ‘sıfır’ olduğuna işaret eden Doğan, şöyle konuştu: Bizim 100 kilogramlık sebze meyvenin 94 kilogramını tüketicinin evine ulaştırma gibi bir hedefimiz var. Şu anda öyle çalışıyoruz. Normalde bu 100 kilogramın hasatta, lojistikte, markete giderken, saklama koşullarında, evde kabuğunu ayıklarken yüzde 50’sinden fazlası yok oluyor. Dondurulmuş gıda, gıda kaybını da önleyen bir sektör. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir