1 milyar euro cirosu, 3 bin çalışanı var! Alman otomotiv devi Türkiye’den çekiliyor

Otomobil sektöründe Çin fırtınası esiyor. Chery, BYD, MG gibi birçok Çinli üreticilerin pazardaki yerini genişletmesinin ardından Avrupalı markalar zor günler yaşamaya devam ediyor. Batılı şirketler tasarruf planları açıklamakta. 

MERCEDES VE VOLKWAGEN’DEN TASARRUF PLANLARI 

Mercedes-Benz 2027 yılına kadar 5 milyar euro ta­sarruf etmeyi planlıyor. Bu durumun 20 bin çalışanın işsiz kalmasına sebep olması bekleniyor.

Volkswa­gen de benzer durumda. Almanya’daki fabrikalarını satışa çıkaran VW, 2030 yılına kadar 35 bin kişiyi işten çıkarmayı planlıyor. 

ÇİNLİ FİRMALARIN ÜRETİM ÜSSÜ TÜRKİYE 

Avrupalı firmalar tasarruf planları açıklarken, Çinli üreticiler ise pazarlarını genişletme adımlarını devam ediyor. Türkiye’de Çinli firmaların üretim üssü olma yolunda ilerliyor. BYD’nin  1 mil­yar dolarlık yatırım kararının ardından diğer Çinli firmaların da sırada olduğu biliniyor.

ALMAN OTOMOTİV DEVİ TÜRKİYE’DEN ÇIKIYOR

Geçen ay Almanya’nın en büyük otomotiv yan sanayi şirketlerinden Linde + Wie­mann’ın, Türkiye’deki üretim tesisindeki ortaklığı bitirme kararı almıştı. Dünya gazetesinden Kerim Ülker’in aktardığına göre, şimdi de bir başka Alman devi benzer bir karar aldı. 

2023 YILINDA TÜRKİYE’YE GELMİŞTİ 

Al­man otomotiv yan sanayi devi Hymer’e ait Farhym Türkiye’den çekiliyor. Türkiye’ye 2003 yılında gelen ve üretim tesisi kuran Farhym, hisselerini bir başka Ankaralı üretici olan Turna Ahşap’a satma kararı aldı. Eğer satış onaylanır ve süreç tamamlanırsa Adana ve Ankara’da üretim yapan Al­man devi Türkiye’den tamamen çekilecek. 

DÜNYACA ÜNLÜ MARKALARA ÜRÜN SAĞLIYOR 

Almanya’nın en önem­li otomotiv şirketlerinden Hymer-Leichtmetallbau’ya ait Farhym Otomotiv Sana­yi, 2021 yılında Makel Yalı­tım ile satış sürecine girmişti. Özellikle seyahat ve toplu ta­şım otobüsleri endüstrisine yönelik, hava kanalları, bagaj sistemleri, iç aydınlatmaları, iç kaplama ve giydirmeler ile diğer iç trim uygulamalarına yönelik üretim gerçekleştiren şirketin ana tesisi Ankara’daki MAN Otobüs Üretim Merke­zi’nin hemen yanında yer alan 10 bin metrekarelik fabrika. İkinci fabrika ise Adana’da­ki bin 500 metrekarelik tesis. Şirket bu iki tesisten MAN, Temsa, Isuzu, Karsan, BMC, Hyundai gibi dünyaca ünlü markalara ürün sağlıyordu.

İlginizi Çekebilir:  Türkiye'nin ihracatını en fazla artırdığı ilk 10 ülke belli oldu: Dudak uçuklatan rakamlar...

3 BİNDEN FAZLA ÇALIŞANI VAR

Farhym’in sahibi olan Hy­mer-Leichtmetallbau GmbH & Co firması ise 1962 yılında Erwin Hymer tarafından Ba­den-Württenberg’de bulunan Wangen im Allgau’de kurul­du. 1957’de tasarımcı ve uçak öncüsü Erich Bachem ile bir­likte satış şirketi Eriba’yı ku­ran Hymer’in kurduğu şirket son açıklanan verilere göre 3 bin çalışana ve yaklaşık 1 mil­yar euroluk ciroya sahip. Ha­fif metal ve alüminyum işleme konusunda uzman olan firma, özellikle merdiven/iskele çö­zümleri alanında dünya lideri olarak tanınıyor.

2. DÜNYA SAVAŞI DÖNEMİNDE KURULDU 

Türkiye’de ortaklığı biti­ren Alman Linde + Wiemann, 1939’da İkinci Dünya Savaşı’n­dan günler öncesinde kuruldu. Almanya’nın Dillenburg ken­tinde bulunan şirket, Alman­ya ve Türkiye dışında İspanya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Çin, Güney Afrika gibi ülkeler­de üretim yapıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir