Yangını fırsat bildiler! Gazetemiz gündeme getirmişti, uzmanlar uyardı: İhbar edin

Önemli kış turizmi destinasyonlarından Kartalkaya Kayak Merkezi’nde bulunan 238 kişinin konakladığı Grand Kartal Otel’de çıkan yangında ihmal ve sorumsuzluklar yüzünden 78 kişi feci şekilde can verdi, 51 kişi de yaralandı. Olay esnasında otelin yangın söndürme sistemindeki noksanlıklar günlerdir tartışma konusu oldu. Bunun üzerine çok sayıda işletme yangın tüpü, duman detektörü ve alarm sistemlerini gözden geçirmeye karar verdi. Bu durumu bile fırsata çevirenler oldu, geçtiğimiz günlerde gazetemizde konu ile ilgili yer alan haber gündeme damga vurdu. 

FİYATLAR FIRLADI

Bolu’daki yangın sonrası yangın teçhizatlarına olan talebin arttığını söyleyen bazı işletme sahipleri olaydan bir gün önce 300 liradan satılan ürünün sonrasında 800-900 liralara çıktığının altını çizmişti.

UYARI GELDİ: İHBAR EDİN

Haberimiz ses getirdi, Tüketiciler Konfederasyonu fahiş fiyat uygulayan yangın tüpü satıcılarının ihbar edilmesi gerektiğini belirtti.

Tüketiciler Konfederasyonu Genel Başkan Vekili Aziz Koçal da konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, Bolu’da yaşanan acı olayın ardından yangın tüpleri ve iş güvenliği malzemelerinde fahiş fiyat artışlarının yaşandığı yönündeki haberlerin kamuoyunda büyük tepki çektiğini söyledi.

Bu fiyat artışlarının ahlaki olmayan bir fırsatçılık olduğuna işaret eden Koçal, “Toplumun güvenliğini ve hayatını doğrudan ilgilendiren ürün ve hizmetlerde yapılan bu tür fiyat manipülasyonları, hem tüketici haklarına hem de toplumsal vicdana aykırıdır.” dedi.

Koçal, tüketicilerin, yangın ve iş güvenliği malzemelerinde fahiş fiyat artışlarıyla karşılaşması durumunda bunu yetkili mercilere iletmesi gerektiğini bildirerek, şu ifadeleri kullandı:

“Bu firmalar mutlaka Haksız Fiyat Değerlendirme Kuruluna şikayet edilmeli, şikayetler Ticaret Bakanlığına ve ALO 175 Tüketici Hattı’na yapılmalıdır. Bu tür fiyat artışlarının önlenmesi için ilgili bakanlıkların denetim çalışmalarına yerel yönetim ekipleri de dahil edilmeli, yerelde daha hızlı ve etkin müdahale mekanizmaları oluşturulmalıdır. Haksız fiyat artışıyla fırsatçılık yapan firmalara caydırıcı cezalar uygulanmalı, bu kişilere ve işletmelere gerekirse ticaretten mene kadar yaptırım uygulanmasını sağlayacak yasal düzenlemeler ivedilikle hayata geçirilmelidir.”

Üretici, satıcı ve sağlayıcıların kriz dönemlerinde toplumun güvenini suiistimal etmek yerine ticari ahlaka ve toplumsal dayanışma bilincine uygun hareket etmesi gerektiğini belirten Koçal, bu konuda ticaret ve esnaf odalarının da üyelerini takip etmesi gerektiğini kaydetti.

İlginizi Çekebilir:  İETT otobüsünün ezdiği kadının cenaze töreninde yakınları feryat etti

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir